Wykaz wpłat z 1% podatku Fundacja otrzymuje co roku na początku października.
Jest to zbiorczy, szczegółowy wykaz wszystkich wpłat, na podstawie którego Fundacja rozpoczyna księgowanie pieniędzy na poszczególnych subkontach, co potrwać może ok. 2 tygodni.
Po zaksięgowaniu poprawnie wypełnionych deklaracji, Fundacja przystępuje do księgowania wpłaty podatników, którzy popełnili błędy w zeznaniu podatkowym, złożyli deklarację podatkową po terminie, czy też nie zapłacili w pełnej wysokości podatku stanowiącego podstawę obliczenia kwoty 1% podatku w terminie dwóch miesięcy od daty złożenia zeznania podatkowego.
W następnej kolejności wyjaśniane są wpłaty podatników, którzy popełnili błędy w zeznaniu podatkowym, złożyli deklarację podatkową po terminie, czy też nie zapłacili w pełnej wysokości podatku stanowiącego podstawę obliczenia kwoty 1% podatku w terminie dwóch miesięcy od daty złożenia zeznania podatkowego.