Dnia 20.02.2015 r. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wydało Fundacji zgodę na prowadzenie zbiórek publicznych na mocy Decyzji Nr 2015/631/OR.
Zgoda na prowadzenie zbiórek publicznych jest bezterminowa.
Nasza Fundacja posiada zgodę na prowadzenie zbiórek publicznych na rzecz Grup OPP na terenie całej Polski, w następujących formach:
- zbiórka dobrowolnych datków do puszki kwestarskiej;
- zbiórka dobrowolnych datków do skarbony stacjonarnej;
Każda zbiórka powinna być zgłoszona do Fundacji. Wszystkie materiały wykorzystywane podczas zbiórki np. apele, plakaty, ulotki itp. powinny być zaakceptowane przez Fundację (należy je wysłać mailowo na adres: grupy@sedeka.pl). Pieniądze gromadzone w ramach zbiórek publicznych mogą być wydatkowane tylko i wyłącznie na cele wskazane przez Ministerstwo w aktualnym pozwoleniu (obecnie obowiązuje Decyzja Nr 2015/631/OR).
Najczęściej zadawane pytania:
- Jak uzyskać pozwolenie na zbiórkę publiczną? (formularz zgłoszeniowy)
- Czy publikacja apelu w mediach np. w Internecie jest zbiórką publiczną?
- Czy Fundacja udostępnia puszki i skarbony wykorzystywane podczas zbiórek?
- Co należy zrobić po zakończeniu zbiórki publicznej?
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości w sprawie zbiórki publicznej, prosimy o kontakt z Obsługą Grup OPP tel: 22 486 96 42 wew. 4; e-mail: grupy@sedeka.pl