W ramach Programu „Karta Dobra” osoby starsze w trudnej sytuacji życiowej zyskują kartę na zakupy do sieci sklepów Biedronka. Spośród nadesłanych wniosków zakwalifikujemy 50 osób, które otrzymają Kartę Dobra.
„Karta Dobra” to specjalna karta, która:
Fundacja Sedeka została jednym z partnerów ogólnopolskiego Programu Fundacji Biedronki „Karta Dobra”. To wyjątkowa inicjatywa, dzięki której seniorzy (osoby powyżej 60 roku życia) w trudnej sytuacji życiowej otrzymują realne wsparcie – comiesięczne środki na zakupy do wykorzystania w sklepach Biedronka. W tegorocznej edycji mamy możliwość przekazania 50 przedpłaconych kart najbardziej potrzebującym seniorom z naszej społeczności.
W ramach Programu „Karta Dobra” osoby starsze w trudnej sytuacji życiowej zyskują kartę na zakupy do sieci sklepów Biedronka. Spośród nadesłanych wniosków zakwalifikujemy 50 osób, które otrzymają Kartę Dobra.
„Karta Dobra” to specjalna karta, która:
zasilana jest co miesiąc kwotą 230 zł przez okres 10 miesięcy,
pozwala na zakup podstawowych produktów spożywczych i środków czystości,
działa we wszystkich sklepach sieci Biedronka.
Zgłoszenia przyjmujemy w prosty sposób. Zobacz, jak to zrobić krok po kroku:
Zapoznaj się z regulaminem Programu „Karta Dobra”
Pobierz, wypełnij i podpisz formularz zgłoszeniowy
Dołącz wymaganą dokumentację potwierdzającą sytuację materialną i życiową (szczegóły w regulaminie)
Złóż komplet dokumentów:
Adres biura: ul. Grzybowska 4lok. U6B, 00-131 Warszawa
Godziny składania wniosków: pon.–pt., godz. 8:00–15:00
Telefon: 880350528
E-mail: projekty@sedeka.pl
Uwaga: samo złożenie wniosku nie gwarantuje przyjęcia do programu. Ostateczną decyzję podejmuje Fundacja Sedeka. O decyzji przyznania bądź nieprzyznania Karty Dobra, osoby ubiegające się o udzielenie wsparcia zostaną poinformowane przez Fundację za pośrednictwem poczty lub poczty elektronicznej na adresy wskazane w Formularzu.
Czym jest Program „Karta Dobra”?
Program „Karta Dobra” to program prowadzony przez organizacje pozarządowe na rzecz najbardziej wrażliwych grup społecznych, w szczególności osób starszych, polegający na poprawie jakości ich życia.
Kto może otrzymać Kartę Dobra?
Kartę mogą otrzymać seniorzy powyżej 60 r.ż.(w uzasadnionych przypadkach osoby poniżej 60 r.ż.), których dochód netto nie przekracza 1 869 zł na osobę w gospodarstwie domowym lub osoby o wyższych dochodach, które ponoszą stałe, nieuniknione wydatki (np. leczenie, rehabilitacja). Zgłoszenie nie jest równoznaczne z przyznaniem karty. Każda zgłoszenie jest indywidualnie rozpatrywane przez Fundację Sedeka.
W jaki sposób i kto może zgłosić uczestnika?
Seniora może zgłosić on sam lub inna osoba. Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy Fundacji Sedeka i dołączyć dokumenty potwierdzające sytuację życiową i finansową seniora. Każde zgłoszenie jest indywidualnie sprawdzane, dlatego samo złożenie formularza nie oznacza jeszcze przyznania karty.
Ile Kart Dobra można otrzymać?
Fundacja Sedeka może przekazać jednej osobie maksymalnie jedną Kartę Dobra. Osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym również mogą otrzymać łącznie maksymalnie jedną kartę.
W jaki sposób Karty Dobra zostaną przekazane beneficjentom?
Karty wydawane będą za potwierdzeniem odbioru w siedzibie Fundacji lub zostaną wysłane pocztą/kurierem na adres podany w Formularzu.
Jaka jest wartość Karty Dobra?
Każda aktywna Karta Dobra będzie co miesiąc zasilana kwotą 230 zł w okresie od października 2025 r. do lipca 2026 r. Łączna wartość wsparcia dla jednego Podopiecznego zależy od liczby miesięcy zasilania, ale nie przekroczy 2 300 zł na jedną kartę.
W jaki sposób Karty Dobra są doładowywane?
Doładowanie Kart Dobra następuje automatycznie pierwszego dnia każdego miesiąca kalendarzowego, w okresie od października 2025 r. do lipca 2026 r., w wysokości 230 zł.
Kiedy Karta Dobra zostanie aktywowana?
W momencie otrzymania Karta Dobra jest aktywna.
Gdzie można zrealizować płatność Kartą Dobra?
Karta działa wyłącznie w sieci sklepów Biedronka zlokalizowanych na terenie całego kraju.
Za jakie towary można zapłacić Kartą Dobra?
W sklepach Biedronka Kartą można zapłacić za artykuły spożywcze, chemię i środki do pielęgnacji, znicze, rajstopy oraz karmę dla zwierząt. Kartą Dobra nie można płacić za alkohol, papierosy, doładowania telefonów i kart, produkty przemysłowe oraz produkty, które są w koszach a nie na półkach.
Czy wszystkie zgromadzone na karcie środki trzeba wydać podczas jednorazowych zakupów?
Nie, Kartą Dobra można dokonywać płatności wielokrotnie, aż do wyczerpania limitu doładowania lub do upływu ważności karty.
W jakim czasie można wykorzystać zgromadzone na karcie środki?
Środki pieniężne, którymi została zasilona Karta Dobra w danym miesiącu, a które nie zostały wykorzystane, pozostają do dyspozycji użytkownika w kolejnym miesiącu, ale tylko w ramach kwartału kalendarzowego. Po zakończeniu kwartału zerują się one automatycznie. Nastąpi to w dniach: 31.12.2025r., 31.03.2026r., 30.06.2026r.
Środki, którymi Karta Dobra zostanie doładowana w pierwszym dniu lipca, w przypadku niewykorzystania wyzeruje się w nocy z 31 lipca 2026 na 1 sierpnia 2026 r.
Jaka jest ważność karty?
Karta Dobra jest ważna do 31.07.2026r.Po upływie tego terminu karta traci ważność, a wykorzystanie środków, które na niej pozostały, nie będzie możliwe. W przypadku braku aktywności na karcie w okresie min. 60 dni karta może ulec dezaktywacji.
W jaki sposób można sprawdzić wartość dostępnych na karcie środków pieniężnych?
Saldo dostępnych środków na Karcie można sprawdzić w sklepie Biedronka poprzez zeskanowanie kodu kreskowego Karty w czytniku cen na sali sprzedaży.
Kto nie może otrzymać Karty Dobra?
Zabronione jest przyznawanie:
Co zrobić w przypadku zagubienia, zniszczenia lub kradzieży Karty Dobra?
W przypadku kradzieży, zniszczenia lub zgubienia Karty, Użytkownik Karty ma obowiązek zgłosić ten fakt do Fundacji Sedeka celem dezaktywacji Karty oraz aktywowania zastępczej Karty. Zastępcza karta będzie aktywna od dnia dezaktywacji karty pierwotnej.
Gdzie można uzyskać więcej informacji dotyczących Karty Dobra?
Zapraszamy do kontaktu
Koordynatorki projektu: Natalia Zawadzka i Anna Drożdżowska
tel.: 880 350528 (pn. -pt.: 8.00-15.00)
e-mail: projekty@sedeka.pl